Vores service specialiserer sig i professionel diagnosticering og omfattende reparationer af hurtiggående porte.
En af de ydelser, vi tilbyder, er reparation af dreve til hurtiggående porte.


Vi udfører arbejde for servicefirmaer, fabrikkernes serviceafdelinger
og vedligeholdelsesafdelinger hos forskellige slutkunder såsom
industrifirmaer eller butikskæder.

Enhver vedligeholdelseschef på en industrivirksomhed,
der har haft at gøre med en beskadigelse af en hurtiggående port ved,
at udskiftning af drevet koster ca. en tredjedel af prisen på en fabriksny port.

Idet vi ønsker at imødekomme vores kunders behov –
har vi udviklet en afdeling for regeneration af portdreve,
hvilket giver mulighed for en markant nedsættelse af prisen på en af de dyreste reparationer.
Hjemmesiden for hele vores virksomhed kan findes på www.bramy-serwis.pl

VI ANBEFALES AF

[ klik på firmaets logo for at læse kundeanmeldelser ]

HVAD FOR NOGET UDSTYR REPARERER VI?

Vi reparerer dreve fra alle producenter af porte.
Vi har størst erfaring med portdreve produceret af:

SI 13.70-40,00 - 10002694 10011
SI 20.90-30,00 - 10002698 10011
SI 20.90-30,00 - 10002698 00011
SI 5.250-25,00 - 10003888 10011
SI 8.180-30,00 - 10003843 10011
SI 20.100-40,00 - 10004227 10012
SI 10.70-40,00 - 10002693 10011
SI 20.90-40,00 - 10002699 10011
S1-1,1-180-16-40-100Hz – 014416-4990600 – 10003667 1011
S1-1,1-180-16-40-100Hz – 018094-4991973 – 10003667 10022
S3-0,9-160-17-40-100Hz – 018298 – 10003668 10004
S3-0,9-160-17-40-100Hz – 306676 – 10003668 10001
T912-3,0-73-40-40 – 011759-11556727 – 10002704 10008
S912-0,75-180-16-30 – 012602-158998 – 10003202 10011
S14 – 57840 – 10003088 10005
S18 – 57207 – 10003266 10005
S25 – 57218
S35 – 57234 – 10002456 10005
SE 4,5.90-25,40 – 10002967 10006
SI 15.140-35,00 – 10004458 10011
SI 4/8.85/165-35,00 – K056112 – 10002881 00001
SI 8.115-30,00 – 11629144-334
SML.1-0,37-120-12-25,40
SE 3,5.120-25,00
S10-0,37-120-12-25,40
D6Cu4-545
HD1-120-EES-AK3
S23-1,5-73-20-40

HVAD FOR NOGEN MANGLER KAN DER SKELNES IMELLEM?

Selve manglerne kan opdeles i tre grupper:

I gruppe- beskadigelser forårsaget ved anvendelse af en styring uden frekvensomformer.
Styringer, der ikke er forsynet med en funktion, der muliggør blød start og opbremsning,
medfører beskadigelse af mekanismer, som der indgår i reduktionsgearet pga. den hårde start og stop af drevet.
Et eksempel på styring af denne type: TST WU

II gruppe - beskadigelser forårsaget ved meget høj brugshyppighed.

III gruppe - beskadigelser forårsaget ved vanskelige omgivelsesforhold såsom høj fugtighed eller forsaltning.
95%

vellykkede
reparationer

6

måneders
garanti

6 -9

hverdage
 

FAQ – HYPPIGST STILLEDE SPØRGSMÅL:

1) Hvad går en reparation ud på?

Vi skiller drevet ad, vi rengør alle mekaniske underenheder og vi kontrollerer tilstanden heraf. I tilfælde af uregelmæssigheder udskifter vi defekte underenheder. Når vi samler drevet – udskifter vi alle lejerne med nye (af højeste klasse – oftest produceret af SNR og NTN), vi monterer nye pakninger og fylder gearet med en velegnet gearolie.

2) Testes gearet på en måde efter reparationen?

JA – vi har etableret en speciel prøvebænk, hvor vi simulerer drevbelastning, der ligner den faktiske belastning på udstyret. Drevet kører hundredvis, og nogle gange tusindvis testcyklusser. Idet vi yder garanti på vores ydelser skal vi være 100% sikre på, at de reparerede enheder er fuldstændig funktionsdygtige.

3) Kan man forudsige en defekt, før porten stopper helt?

JA – men der er behov for regelmæssig vedligeholdelse (udført f.eks. en gang om året), så kan vores servicefolk opdage problemet til tiden.

4) Kan en defekt af drevet forhindres?

Det kommer an på, hvilken gruppe manglen hører til og hvor alvorlig den er.

I gruppe – der er altid mulighed for at udskifte styringen med en med frekvensomformer. Vi tilbyder vores kunder brugte, funktionsdygtige styringer, som vi har
regenereret på stedet – med garanti eller fabriksnye styringer.

II gruppe - her er det nødvendigt at afmontere portdrevet. Den slags reparationer udfører vi oftest under produktionsstilstand hos virksomhederne, idet selve
regenereringsprocessen tager et par dage.

III gruppe – konsekvenser af vanskelige omgivelsesforhold kan udbedres på stedet og drevet kan gøres klar til næste års brug. Den slags handlinger udfører vi normalt i forbindelse med vedligeholdelse.

5) Hvad er symptomer på problemer med drevet?


Problemer, som vi kan se:
- porten decellererer på udvalgte tidspunkter under løftning, dvs. f.eks. den åbnes trinløst på 100cm strækning, decellererer på 20cm strækning og kører videre med den tidligere hastighed,
- der er tale om olieudslip - olie drypper fra drevet.

Problemer, som vi kan høre:
- uregelmæssig, metallisk lyd (nogle gange hvinende lyd), der kommer fra drevet under hele portens kørecyklusser,
- høj knæklyd under start af porten i åbningsretning, bør ikke forveksles med lyden fra den elektromagnetiske bremse på drevet, der også giver lyd, når drevet sættes i drift.

Problemer, som vi kan mærke:
- overdreven motortemperatur - ligger den på omkring 80°C er der grund til bekymring (det anbefales at måle temperaturen vha. termisk kamera).

Problemer, der allerede er mere alvorlige:
- porten stopper på ubestemte tidspunkter, og på styringer såsom:
TST FUS / TST FUE / TST FUE2 / FUE3 / Hörmann BK 150 FU E H / Efaflex EFACON og lignende vises der følgende meddelelser:
F030 - trækfejl,
F410, F440, F510 - overstrøm på motoren,
F519 - opstartsproblemer, overstrøm.

6) Hvor længe tager det at reparere et drev?

Reparationen varer omkring 7 hverdage – afhængigt af, hvilken type beskadigelser der er tale om og hvor alvorlige de er kan leveringstiden forkortes eller forlænges.

7) Kan en reparation betale sig?

JA - ellers ville denne underside ikke eksistere på vores hjemmeside.
Regenereringsprisen er i gennemsnit 2-3 gange lavere end prisen på et nyt drev. Vi sender prisfastsættelsen pr. mail efter at vi har modtaget forespørgslen. en neuen Antrieb. Nach Erhalt der Anfrage senden wir Ihnen ein Angebot per E-Mail.

8) Kan alle defekter udbedres?

NEJ - har drevet til trods for tydelige symptomer på manglende funktionsdygtighed været anvendt i flere måneder kan det vise sig at være umuligt at redde drevet. I så fald opkræver vi ikke gebyrer for den diagnosticering, vi har udført på værkstedet.

9) Reparerer I kun dreve til hurtiggående porte?

NEJ - vi reparerer også dreve til rulle- og segmentporte. Beskrivelsen på siden refererer til hurtiggående porte, idet her er problemet meget større end i tilfælde af andet udstyr, og et nyt gear koster mange penge.

10) Hvordan kan jeg være sikker på, at drevet ikke tager skade igen efter regenerering?

Vi yder garanti på vores servicer. Konstaterer vores servicefolk under arbejde, at drevets levetid ikke vil være nogenlunde det samme, som levetiden af et nyt drev til trods for reparationer – spørger vi kunden om, om vi skal fortsætte regenereringen.

11) Styringen viser følgende fejl: F519, hvad vil det sige?

Meddelelsen betyder, at drevet kræver meget mere strøm fra styringen end ved normal drift (det kører tungt). Det kan være, at styringen har taget skade – i så fald reparerer vi hele sættet styringen + drevet. Det anbefales af sende hele sættet mhp. diagnosticering – udførelse af funktionstests efter reparation af drevet.

12) Jeg er interesseret i en reparation og vil gerne vide, hvor meget det kommer til at koste, hvad gør jeg?

Send en e-mail til serviceafdelingens chef til adressen:

Minimumsoplysninger, som vi skal bruge for at kunne fremkomme med en prisfastsættelse er: et billede af drevets og portens mærkeplader og en beskrivelse af manglen – hvad sker der. I den efterfølgende fase, efter at kunden har accepteret vores prisfastsættelse, skal vi også bruge billeder af hele porten.

13) Jeg har accepteret de foreslåede reparationsomkostninger, hvad sker der så?

Pak drevet på en sikkerhedsmæssigt forsvarlig måde. Sikr det grundigt, så det ikke bliver mekanisk beskadiget af kurerfirmaet. Vedlæg forsendelsen et kort brev – ordre på reparation inkl. oplysninger om dit firma, oplysninger om kontaktpersonen (fornavn, efternavn, e-mailadresse og telefon) med en kort beskrivelse af, hvad der sker med udstyret.

Send pakken til adressen:

BRAMY – SERWIS
ul. Mickiewicza 26
64-510 Wronki
Polen

Så snart vi har modtaget drevet – hører du fra os. Vi holder dig løbende orienteret om fremgang med diagnosticering / reparation ved hjælp af vores servicesystem, som vi selv har udviklet.

14) Hvor længe tager en reparation? Hvornår får jeg drevet tilbage?

Skønnet reparationstid – fra det tidspunkt, hvor vi har modtaget pakken til vi sender fakturaen for reparationen er et par hverdage. Efter at vi har modtaget overførselskvittering bestiller vi kurerafhenting af det funktionsdygtige drev. Ved fast samarbejde med servicefirmaer eller fabrikkernes serviceafdelinger tilbyder vi betalingshenstand.

Har du yderligere spørgsmål efter at du har læst ovenstående FAQ
kontakt os gerne ved at skive til adressen:


Vær venlige at udfærdige korrespondancen på engelsk.